Złomowanie wozów – podatki, procesy i pomoc profesjonalistów

Kilka lat temu, kiedy to ustawodawca wpisał konieczność pobierania opłat za złomowanie aut, wiadomość ta skonstruowała niemałe zamieszanie wśród właścicieli starych samochodów. Na powodzenie okazało się, iż ma ona charakter symboliczny, biorąc pod uwagę inne zalety i argumenty wysuwane prze zwolenników ekologii. Recykling bowiem jest nadzwyczaj słynny, jako że zezwala na oszczędności. Złomowane są wobec tego wszystkie wyposażenia gospodarstwa domowego, a także samochody i jego części, jakie są w następnej kolejności odsprzedawane lub też ulegają przeróbce. Jednak wielokrotnie prawo, a złomowanie pojazdów w sposób legalny, nie mają ze sobą nic wspólnego – potwierdza to skup aut Bydgoszcz. Jedyną możliwą opcją, jest oddanie wraku lub ewentualnie auta do punktu kasacyjnego. Konsekwencją tego jest również wyrejestrowanie pojazdu, co zezwala na dalsze opłaty połączone z ubezpieczeniem OC.

To naturalnie dzięki temu posiadacz i właściciel punktu kasacyjnego mogą zarobić. Ten ostatni w głównej mierze na sprzedaży części nadających się do użytku. Jednakże także pobierane są opłaty za zaopatrywanie rozebranego wozu, jakie sięgają maksymalnie do 200 złotych. Inni właściciele punktów złomowania decydują się na darmowe odbieranie wraków aut bądź też nawet dopłacają do tego (gdyż biorą pod szczególną uwagę późniejsze przychody). Ustawa albowiem mówi, iż punkty kasacyjne mogą, niemniej jednak nie muszą pobierać opłat. O wiele bardziej popłatny wydaje się zatem handel częściami używanymi.

Dosyć kultowym jest w związku z tym sprowadzanie zagranicznych aut, jakie są w nie najgorszym stanie, a później rozbieranie ich w celu sprzedaży pojedynczych detalów.

Jednak w tym przypadku stosowanych jest szereg „wybiegów” zezwalających na unikniecie potencjalnych kosztów. W teorii auto może być odstawione do punktu kasacyjnego razem z dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu i tablicami rejestracyjnymi. Pisma są automatycznie anulowane, po wcześniejszym zgłoszeniu się do punktu wydziału komunikacji. W rzeczywistości do punktów kasacyjnych trafiają pojazdy bez zaświadczeń, czy tablic, co wywołuje, że tego rodzaju transakcje przestają być legalne.

Dodaj komentarz