ZNACZENIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA PODCZAS PANDEMII

Podczas gdy cały świat walczy z COVID19, teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia. Aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na poprawę samopoczucia i wyglądu naszego ciała. Zapewnia nie tylko długoterminowe korzyści zdrowotne, ale także poprawia ogólne samopoczucie i jakość życia.

W tych czasach rozwijanie zdrowych nawyków żywieniowych, przy jednoczesnym regularnym wykonywaniu ćwiczeń i utrzymaniu dobrej kondycji jest niezwykle niezbędne dla silnego układu odpornościowego. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących zdrowego stylu życia i ich korzyści dla zdrowia.

Ćwiczenia dla utrzymania sprawności fizycznej

W dzisiejszych czasach, kiedy większość z nas prowadzi siedzący tryb życia z powodu COVID19, przyjmujemy więcej kalorii niż jest to potrzebne, a niewykorzystane kalorie gromadzą się w postaci tłuszczu. Wraz z odpowiednią dietą, ćwiczenia odgrywają integralną rolę w kontrolowaniu wagi poprzez spalanie dodatkowych kalorii spowodowanych zmianami diety i siedzącym trybem życia.

Ćwicząc regularnie, nie tylko utrzymasz idealną wagę, ale także zachowasz formę i będziesz w stanie wykonywać czynności wymagające pewnego poziomu sprawności fizycznej. Często brak aktywności jest wymieniany jako główny powód utraty zdolności do samodzielnego robienia rzeczy, nawet gdy się starzejemy.

Medytacja wzmacniająca zdrowie psychiczne

Medytacja jest dla umysłu tym, czym sprawność fizyczna jest dla ciała. Medytacja w tych stresujących czasach COVID19 jest tak samo ważna jak zawsze i coraz więcej osób szuka sposobów na poprawę tego aspektu swojego życia. Rzuć sobie wyzwanie, aby każdego dnia przez miesiąc lub dłużej zaangażować się w konkretną medytację, aby doświadczyć długotrwałych skutków dla zdrowia psychicznego i fizycznego.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się medytować w studio, czy w domu, upewnij się, że pozostajesz konsekwentny. Kiedy zaczniesz się przekształcać i czerpać korzyści z praktyk medytacyjnych, zauważysz przypomnienia swojego ciała. Medytacja może prowadzić do jasności umysłu i stabilności emocjonalnej. Może pomóc zmniejszyć lęk, zwalczyć depresję, zmniejszyć stres i zapewnić poczucie spokoju w codziennym życiu.

Rozwijanie pozytywnego nastawienia

Utrzymanie pozytywnego nastawienia może pomóc Ci żyć zdrowo. Liczne badania wykazały, że ludzie, którzy na ogół optymistycznie podchodzą do życia, cieszą się lepszym zdrowiem i jakością życia niż ci, którzy nie są. Pozytywne myślenie nie oznacza trzymania głowy w chmurach i naiwnego ignorowania nieprzyjemnych sytuacji życiowych. Oznacza to po prostu, że podchodzisz do takich sytuacji w bardziej pozytywny i produktywny sposób.

Otaczanie się pozytywnymi ludźmi, odpieranie negatywnych myśli, otwartość na humor, robienie rzeczy, które przynoszą przyjemność i prowadzenie zdrowego stylu życia to tylko niektóre ze sposobów na wzmocnienie pozytywnego nastawienia do życia. Oddychanie dla relaksu. Oddychanie dla przetrwania różni się od oddychania dla zdrowia.

Zwróć uwagę na to, jak oddychasz podczas medytacji, spowalniając i sprawiając, że każdy oddech jest głębszy i dłuższy.

Licz swoje oddechy podczas wdechu, wstrzymując je przez chwilę, a następnie powoli wydychając. Upewnij się, że każdy oddech jest wystarczająco pełny, abyś poczuł, jak wchodzi przez nos, schodzi do płuc i dociera do palców u nóg. Policz cykl 10 głębokich oddechów, a następnie rozpocznij liczenie od nowa. Są szanse, że zdasz sobie sprawę, jak płytko oddychasz przez cały dzień, gdy jesteś w ruchu, stając się bardziej skoncentrowanym, gdy zwalniasz.

Wysokiej jakości sen redukujący stres

Wszyscy ugrzęźliśmy w stresie, ale to, jak na niego reagujesz, determinuje wpływ na ciebie. Chociaż nie możemy uniknąć wszystkich źródeł stresu, możemy opracować zdrowsze sposoby reagowania na nie. Często nie zdajemy sobie sprawy z wielu sposobów, w jakie relaksacja może zwiększyć naszą wytrzymałość, uspokoić myśli, poprawić nastrój i pozwolić nam być bardziej produktywnymi.

Techniki głębokiego relaksu, takie jak medytacja, joga, Tai Chi i oddychanie, gdy są regularnie ćwiczone, przywracają energię i zachęcają do bardziej pozytywnego poczucia siebie. Jakość snu ma również kluczowe znaczenie dla utrzymania ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia, chociaż czasami jest to trudne do uzyskania.

Poświęcanie czasu na odpoczynek, relaks i uważność jest prawdziwym pokarmem zarówno dla ciała, jak i duszy, który zapewnia nam doskonałą równowagę, dzięki czemu możemy lepiej skoncentrować się na naszym życiu, ludziach w naszym życiu i naszej pracy.

Kiedy skupiamy się na wszystkich tych elementach i stajemy się świadomi świadomego życia, stajemy się zdrowsi i bardziej świadomi naszego obecnego doświadczenia życiowego. Uczyń siebie i swoje szczęście, zdrowie, dobre samopoczucie priorytetem i bądź bezpieczny

Co możemy zrobić, gdy stajemy w obliczu straty, gdy stajemy w obliczu świata, który wydaje się nie do poznania? Pandemia zmusiła wielu z nas do liczenia się z trudnymi uczuciami i sytuacjami oraz ma udokumentowany negatywny wpływ na zdrowie psychiczne coraz większej liczby osób. Jednym tchem niektórzy znajdują nowe ścieżki odporności, a także czas i przestrzeń, aby zwolnić i ponownie połączyć się z rodziną, przyjaciółmi i sobą. Jednym z potężnych narzędzi, do którego niektórzy się zwracają, są praktyki kontemplacyjne, takie jak joga lub uważność.

Po więcej informacji wejdź na stronę https://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Lodz-prof-Gorski-zaprasza-na-trzecia-konferencje-quot-Wspolnie-dla-Zdrowia-quot-trwa-rejestracja,189362,14.html

Dodaj komentarz